Skönt med fredag

Hej. Efter en hel dag i Sthlm och efter två och en halvtimmes köande på motorvägen mellan Sthlm och södertälje så kom jag äntligen hem halv sju. Fy fan, säger jag bara. Vilket skit det är att stå sådär länge. Det hade hänt en trafikolycka i höjd med Salem så hela motorvägen var avstängd i båda riktningarna. Jag tror aldrig att jag har sett så mycket bilar i hela mitt liv! Jag hörde senare att en av passagerarna som krockat hade dött, så det var väldigt allvarlig. Och båda bilarna hade börjat brinna.
Man får verkligen en tankeställare när något sånt händer. Att läsa det i tidningen reagerar man knappt på. Det är mer som vardagsmat, men när det händer sådär, då börjar man tänka. Man visste liksom att inom loppet av några minuter så ska hennes/hans närstående få veta att den dött. Det var säkert någons pappa eller mamma, son eller dotter. Usch, jag tycker sånt är så jobbigt. Jag är så jävla blödig som person. Deras dag är säkert ett helvete just nu. Medan en annan sitter hemma och är lycklig för att det är fredag och har en hel helg framför sig att göra vad man vill på. Man bryr sig inte längre, för nu har man kommit hem. Som sagt, de har säkert ett helvete just nu.. Mina tankar går till er.

/ Daun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0