Plugg..

Haha, jag trodde seriöst att jag skulle plugga, men det gjorde jag inte lat som jag är. Men jag sitter och söker jobb, det är faktiskt viktigt också. Det finns ju knappt några jobb. Det är ju ingen höjdare att ta studenten mitt i värsta lågkonjukturen. Det är svårt att komma ut som fräsching då, många med mycket mer erfarenhet har ju fått gå ifrån sina jobb och hugger ju då alla andra jobb först. Fick ett telefonsamtal igår ifrån mitt förra sommarjobb, (Saab Automobile här i nyköping. Där körde jag truck) och de erbjöd mig jobb. Jag trodde aldrig de skulle ringa för förra året så sökte de 300 sommarjobbare. Men i år sökte de bara 65 st. Och jag som inte ens hade sökt. (!) Men de ringde ändå, det måste bero på att de tyckte att jag var så förbannat proffsig! Höhö

Men.. Jag vill fan inte jobba inne på ett tråkigt jävla lager hela sommaren och veta hur fint väder det är utomhus. Och jag vill heller inte jobba under en jävla stämpelklocka. Stämpelklockor är den värsta uppfinningen som finns enligt mig. Inte för att jag skulle vilja fuska, jag är nämligen aldrig den som gör allt för att komma iväg så fort som möjligt. Jag är snarare den som åker runt där och märker kvart över fyra att: "Oj, Hoppsan! Jag slutade för en kvart sen." Men det är bara så himla dystert att se alla de där människorna som har jobbat där inne i 40 år som står i långa köer för att få stämpla ut så fort som möjligt. Som en slags tävling om vem som vågar sluta jobba tidigast och hoppas på att chefen inte kommer förbi för att hamna så långt fram i denna evighets-långa kö som möjligt. Nej tack! Det ska mycket till för att jag skulle vara så stressad. Då åker jag hellre runt en kvart extra än står där en kvart innan.
Så vi får väl se hur det bli.. Om jag tar jobbet eller inte. 
Men det är ju inte det jag vill göra. Jag vill ju köra lastbil! Jag är ju en truck-girl! Haha ;) Så får hoppas att jag får något av jobben jag sökte nu.

Ciao / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0